Nem érkezett meg az online rendelt termék? – Van megoldás!

Az online fizetés térnyerésében a nagy összegű vásárlások jelentik a féket: szeretjük először kezünkben fogni a megrendelt, drága termékeket, majd akkor fizetni, ha mindent rendben találunk. Biztos ez a leghatékonyabb megoldás a csalások elkerülése érdekében? Cikkünkben ezt a kérdést járjuk körül.

Az internetes vásárlások 60 százaléka online kerül kifizetésre, legtöbbször bankkártyás fizetés formájában. Mindemellett az utánvét népszerűsége is töretlen: a vásárlások harmadánál választják ezt a fizetési formát. A fennmaradó 9 százalékban a hagyományos (banki átutalásos vagy postai úton történő) befizetést alkalmazzák a vásárlók.

Aki rendszeresen vásárol online, az online fizetést is nagyobb valószínűséggel választja. Az alkalmi vásárlók inkább az utánvét felé hajlanak, illetve magas költségű vásárlások esetén is az utánvétet preferálják. *

A fogyasztók eszerint inkább lemondanak az internetes vásárlás egyik legnagyobb előnyéről – a termékek gyors és kényelmes, online felületen történő kifizetéséről.

Ennek oka a bizalmatlanság, ami a felmérés szerint az információk hiányából fakad: sokan nem gondolnak rá, hogy online kártyás fizetéskor a kibocsátó bank mint védelmet biztosító szereplő szintén részt vesz a folyamatban. Ezzel a plusz védelemmel utánvét esetén értelemszerűen nem számolhatunk.

Az OTP Mobil Kft. és a Visa megbízásából készült Pulzus 2021-es felmérésében** a kitöltők 29 százaléka jelölte be, hogy internetes csalás esetén egyből a számlavezető bankhoz fordulna.

A Visa biztonságot is kínál fogyasztónak, ha például hibás terméket kap, és nem tudja visszaküldeni, vagy ha törlik repülőjáratát. Amennyiben a kártyatulajdonos nem tudja közvetlenül a kereskedővel megoldani a problémát, a Visa chargeback eljárás során segít az érintettnek és bankjának az összeg visszaszerzésében.

Online fizetéskor tehát bankod melletted áll. Sőt, azt is jó tudnod, hogy a SimplePay online fizetési rendszer, valamint maguk a fizetési hálózatok is (például a Visa) olyan komplex csalásszűrő rendszerekkel rendelkeznek, melyek azonnal képesek megszakítani a gyanús tranzakciókat.

Az elővigyázatosság valóban fontos az online térben, de az innovatív megoldások kényelmi funkciójuk mellett időtakarékosak, és biztonságosak is egyben.

* VISA-Ipsos eCommerce Research 2020-2021

** A reprezentatív kutatás a 18 -60 év közötti bankkártyával rendelkező magyar lakosság körében készült.
Adatgyűjtési időszak: 2021.08.12. – 2021.08.17
A kutatás elemszáma: 1002 db.