A kényelem hálójában – ezért választjuk egyre többen az online fizetést

Hatalmas választék, rengeteg információ – a neten minden adott, hogy a legjobb döntést hozzuk meg online vásárláskor. Megvan a termék, na de hogyan fizessük ki? A számok azt mutatják, hogy a kényelem győzedelmeskedik, és egyre többen választják utánvét helyett az online kártyás fizetést.

Az online vásárlásokat feltérképező kutatás* rávilágított arra, hogy a magyarok közel háromnegyede havonta egyszer biztosan vásárol online. Sőt, az internetezők 21 százaléka még ennél is gyakrabban, heti rendszerességgel kattint a vásárlás gombra a weben. A gyakori netes vásárlók az online kártyás fizetést is nagyobb valószínűséggel választják.

A kényelem és gyorsaság azonban nem minden – a vásárlónak éreznie kell, hogy kártyaadatai biztonságban vannak online fizetéskor. A kutatás szerint ez többnyire az ismertebb márkák webáruházaiban teljesül: ha már van tapasztalata a vásárlónak egy webshoppal, nő az online fizetési hajlandósága is. Ez összességében pozitívum, hiszen a vásárló tudatosságára utal, ha első lépésként a webshop megbízhatóságát ellenőrzi. Ugyanakkor tudni kell, hogy a Visa biztonsági megoldásai is a fogyasztó mellett állnak.

A felmérésből az is kiderül, hogy a ma már egyértelmű elvárás, hogy a gördülékeny online fizetési folyamat biztosítva legyen egy webáruházban. A legtöbben ugyanazt az eszközt használják a kereséshez és a fizetéshez – általában okostelefonjukat vagy laptopjukat. Egyre kevésbé érvényesül az „átülök a géphez, és elintézem ott” szemlélet, ehelyett inkább az on the go megoldások kerülnek előtérbe. A bankkártyaadatok elmentése is ide kapcsolódik: fontos, hogy fizetni akkor és ott, akár egy kattintással is lehessen.

Tipp: A Simple-fiók szuper választás, ha egy megbízható megoldást keresel bankkártyaadataid tárolására. A mentett kártyát több mint tízezer SimplePay rendszerrel üzemelő webáruházban, illetve a Simple alkalmazásban is használhatod gyors, egyszerű és biztonságos fizetéshez.

*VISA-Ipsos eCommerce Research 2020-2021