Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Háttérfolyamatok és visszajelzések – Erős ügyfél-hitelesítés banki szemmel
Az erős ügyfél-hitelesítés bevezetése bankokra, fizetési szolgáltatókra, kártyatársaságokra és webshopüzemeltetőkre egyaránt feladatokat rótt – és persze a vásárlókra is. Takács Domokos, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője ezúttal az előkészületek és az első visszajelzések kapcsán osztja meg a banki tapasztalatokat.
Hogyan készült fel az OTP Bank a változásra és miként készítette fel erre ügyfeleit?
Takács Domokos: A mobilalkalmazásunkat alkalmassá kellett tennünk az új jóváhagyási folyamatra, valamint az SMS-ben küldött internetes biztonsági kódos jóváhagyás bejáratott folyamatát is ki kellett egészítenünk a TeleKód megadására szolgáló felülettel és annak ellenőrzésével. Ezen kívül folyamatosan egyeztetettünk a webshopot üzemeltető partnereinkkel is az új eljárás részleteiről. Ügyfeleink tájékoztatására mindenekelőtt létrehoztuk a www.otpmindennap.hu/kartyabiztonsag oldalt, ahol részletesen informáltuk kártyabirtokosainkat az esetleges teendőikről, illetve közvetlenül e-mailben és SMS-ben is értesítettük őket.
Mi okozta a legnagyobb kihívást a bevezetés során?
Takács Domokos: Az érintett szereplőknek (a kártyakibocsátó bankok mellett a kártyaelfogadó bankoknak, valamint az internetes kereskedőknek) nagy erőkkel kellett azon dolgoznia, hogy össze tudják hangolni az eltérő folyamataikat és meg tudjanak felelni az új szabályozásnak. Az átállást követően természetesen kiemelten figyeltük a tranzakciók sikerességét, és ahol tömeges hibajelenség volt tapasztalható, ott az érintettek bevonásával mielőbbi intézkedés történt a hiba kivizsgálása és megoldása érdekében.
Az új jóváhagyási folyamathoz szükséges lépéseket a kártyabirtokosaink jelentős része szerencsére időben megtette. Azonban akadtnak olyan kártyabirtokosaink, akik a tájékoztatásaink ellenére nem léptek időben – ők többnyire azok, akik ritkábban, vagy esetleg még nem használják internetes fizetésre a bankkártyájukat. Nekik a január 1-jei határidőt követően további emlékeztető üzeneteket küldtünk, hogy ismételten felhívjuk a figyelmüket arra, hogy van teendőjük.
Milyenek az OTP kártyabirtokosok visszajelzései eddig?
Takács Domokos: Összességében úgy látjuk, hogy az esetleges kisebb kezdeti nehézségeket és elakadásokat követően az ügyfeleink hamar megtanulták és megszokták az új jóváhagyási folyamatot, nem tartják bonyolultnak azt, főleg a rutinosabb internetes vásárlók. Bízunk benne, hogy nem élik meg teherként a többlépcsős jóváhagyást, mert tisztában vannak vele, hogy ezzel a plusz lépéssel még biztonságosabban vásárolhatnak az interneten.
Az erős ügyfél-hitelesítés lényegéről IDE kattintva olvashatsz bővebben.