Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Mi az az E-sport, és hogyan nyerhetsz vele?
Eddig csak a szemöldököd ráncoltad, vagy csak halvány sejtéseid voltak, ha meghallottad ezt a szót? Ezentúl ez nem így lesz; az OTP Mobil Kft., a Hungaroring E-sport Bajnokság egyik főtámogatója összegyűjtötte számodra a legfontosabb tudnivalókat erről a jelenségről, így többet nem jössz majd zavarba, ha szóba kerül.
Most nem csak beavatunk az E-sport világába, hanem egy Tippelős játékra is invitálunk, amivel akár 100.000 forintot, vagy WTCR világbajnokunk, Michelisz Norbert aláírásával dedikált baseball sapkát, és pólót nyerhetsz.
Annyi csupán a dolgod, hogy egy legfeljebb 1 percen belül kitölthető kérdőíven megtippeled a Hungaroring E-sport Bajnokság nyertesét. Fontos, hogy csak, és kizárólag versenyző nevét írhatod be. Ettől eltérő választ sajnos nem tudunk majd elfogadni a nyeremény sorsolásán.
JÁTSZANI SZERETNÉK! KITÖLTÖM A KÉRDŐÍVET!
A Játékszabályzatot itt olvashatod el.
Adataid kezeléséről szóló tájékoztatót itt olvashatod.
Mi is az az e-sport?
Elsőként talán azt érdemes tisztázni, hogy hogyan lehetne meghatározni az e-sport fogalmát. Ma ismert formája a ’90-es évek végén, a világhálón keresztül játszható videojátékok terjedésével kezdett kialakulni Dél-Koreában, ahol az állam a világon elsőként ismerte fel a rengeteg fiatal érdeklődését lekötő elfoglaltságot.
Gyakorlatilag szervezett versenyszerű videojátékot jelent – habár a hivatalos definíció még nem született meg. A hangsúly azonban mindenképp a versenyszerű játékon van, hiszen az e-sport is ugyanúgy megköveteli azt az áldozatot és szenvedélyt, amit a „fizikai” sport is: a napi 8-10 órás felkészüléseket, a teljes koncentrációt és odaadást, egy-egy verseny pedig ugyanúgy több tízezres tömegeket vonz.
Mennyi az annyi?
2019-ben közel 450 millió ember érdeklődött az e-sport versenyek iránt, az iparág globális bevételei pedig meghaladták az 1,1 milliárd dollárt.[1] A játékosok és a rajongó táborok mellett máris megjelentek a tartalom-szolgáltatók, a befektetők, a szponzorok és olyan kiegészítő szereplők is, mint az ügynökségek, amelyek felhajtják a tehetségeket, továbbá a fogadási oldalak, melyek közül egyre több teszi lehetővé a tippelést az e-sport versenyek befutóira.
Hazai pálya
Az e-sport politikai megítélése igen eltérő a különböző országokban. A legtöbbet az ázsiai országokban áldoznak rá, ahol külön stadionokat is építenek ennek a sportágnak, illetve államilag is finanszíroznak bizonyos versenyeket vagy játékosokat. Az Egyesült Államokban is nagyobb összegeket
fordítanak rá, sőt, az USA-ban a játékosok még külön útlevelet is igényelhetnek, hogy minden versenyen jelen lehessenek világszerte.
Habár az e-sport itthon még egyáltalán nem olyan népszerű és elfogadott, mint más országokban, de a stabil alapok azért már kiépültek, és komoly szubkultúrája van a versenyszerű videojátéknak. A témának saját online és nyomtatásban megjelenő szaksajtója van, léteznek rendszeresen megmérkőző magyar csapatok. Közel 200-an versenyeznek megélhetésszerűen, és külön egyesület (Egymillióan a magyar e-sportért, avagy Esportmilla) dolgozik a versenyszerű videojáték népszerűsítésén. Ahogy pedig az érdeklődés nő, úgy nő a tét is: az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot 2018-ban indították útjára, a verseny összdíjazása 15 millió forint volt. Sőt, szintén ebben az évben rendezték meg fővárosunkban a V4 Future Sports fesztivált, amely feltette Budapestet is az e-sport térképre.
M1RA
Hogy a szórakoztatáson kívül mire jó még az e-sport? Ennek ékes példája Michelisz Norbert története, aki kezdetben a Grand Prix Legends nevű videojátékkal gyakorolt, ám olyan sikeres volt az online bajnokságokban, hogy felkeltette a szimulátor-világbajnok Wéber Gábor figyelmét. Végül Gábor közbenjárásával egy tesztlehetőséghez jutott, valódi versenyautót vezethetett valódi versenypályán – a többi már történelem.
A szimulátorozás kiváló alapot jelent az autósportokhoz, ezért 2019-ben a M1RA csapata elindította e-sport részlegét is, ugyanis Michelisz szerint a szimulátorversenyzés a jövő útja a megfelelő pilóták felkutatásában. És meg is találta őket! Jelenleg 4 versenyzőből álló csapatának elsődleges célja, hogy a dinamikusan fejlődő virtuális versenyzésben is a lehető legmagasabb szinten, a legerősebb ellenfelekkel szemben mérjék össze tudásukat. Ezért is indultak már rögtön az első évben a FIA WTCR hivatalos szimulátor-bajnokságában, mely hihetetlen eredménnyel zárult: Báldi Gergő, a M1RA szimulátorosa lett a WTCR Esport előszezonjának bajnoka!
Április 13-tól egészen Június 25-ig pedig izgulhatunk a Hungaroring E-sport Bajnokság versenyzőiért, ugyanis egyre közelebb vagyunk az utolsó fordulóhoz, amikor kiderül, melyik jelölt lesz Michelisz Norbi utódja a WTCR bajnokságban. A Bajnokság fődíja ugyanis a M1RA csapatában való versenyzés lesz. A legjobb játékos ugyanis Norbi szaktudásával, és edzéseivel felvértezve fogja a szponzor színeiben róni a köröket a valódi pályákon is.
A csapatnak ezúton is gratulálunk, ha pedig bővebben tájékozódnál az eredményekről és a verseny menetéről, itt megteheted: https://m1ra.hu/hu/e-sport/
Simple tipp: utánvét helyett biztonság és kényelem
Az interneten történő vásárlást követő zökkenőmentes és biztonságos csomag átvétel érdekében fizesd a kiválasztott terméket készpénzmentesen a neten. A kényelem mellett még plusz biztonsági funkciókkal bír, ha az online bankkártyás fizetést választod utánvét helyett! Hogy ezek pontosan mik, ITT elolvashatod.
Simple fiókba mentett bankkártyával történő fizetéseiddel ráadásul most értékes nyeremények gazdája lehetsz!
Ide kattintva megtudhatod, miért érdemes elmentened bankkártyádat – több ezer webshopban és a Simple alkalmazásban is gyors, biztonságos vásárlás vár rád.
[1] Az adatok a https://blog.kpmg.hu/2019/12/mekkora-uzlet-valojaban-az-esport/ oldalról származnak.